Våra Tjänster
Företagstjänster
- Butiksstädning
- Kontorsstädning
- Golvvård (Uppfräschning av plast- eller stengolv)
- Fönsterputs
- Trappstädning
- Byggstädning
- Klottersanering, Fasadtvätt
Privattjänster
- Hemstädning
- Flyttstädning
- Storstädning, Byggstädning
- Fönsterputs
- Visningsstädning
Vad ingår i vår hemstädning?
För Bästa Resultat:
Oavsett om det är regelbunden hemstädning eller vid ett enstaka tillfälle så finns det lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Var gärna hemma vid första städtillfället och se om du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål så att det är lättare att komma åt och förenkla städningen. Se till att du plockar rent arbetsbänkar och diskbänk så att de går att rengöra.
Städmaterial:
Vi har med oss eget städmaterial som rengöringsmedel, dammsugare och övriga redskap. Om du vill att vi använder dina egna redskap och rengöringsmedel på grund av till exempel allergi eller specialmedel för vissa känsliga ytor anpassar vi oss efter dina önskemål.
Nycklar Och Säkerhet:
Många av våra kunder har valt att lämna nycklar och larmkoder till oss, så att vi kan sköta städningen när de inte är hemma. En del andra kunder är hemma vid städtillfället, det väljer du själv. Om du lämnar nycklar och larmkoder till oss kan du vara förvissad om att vi handhar dessa på ett ansvarsfullt och konfidentiellt sätt. Vi har även nyckelförsäkring.
Hårt Nedsmutsad Bostad:
Vid hårt nedsmutsad bostad kan hemstädningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.
Husdjur/Pälsdjur:
Om husdjur/pälsdjur finns kan en extra avgift tillkomma beroende på extra nedsmutsning.
Reklamation:
Eventuell reklamation ska göras inom två arbetsdagar från städtillfället. Om du som kund själv åtgärdar fel innan vi kontaktas eller får möjlighet att kontrollera och åtgärda felet, utgår ingen ersättning.
Avbokning:
Avbokning av enskilda städtillfällen ska ske senast två arbetsdagar innan städtillfället. I annat fall debiteras städningen.
Vad ingår i vår flyttstädning?
Avbokning:
Avbokning av flyttstädning kan du göra två dagar innan städtillfället i annat fall sker full debitering.
Reklamation:
Eventuell reklamation ska du göra inom två arbetsdagar från städtillfället. Om du som kund själv åtgärdar fel innan Laxéns Städ kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning.
Garanti:
Vi lämnar alltid garanti på flyttstädningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Om besiktning ej utförs direkt efter städning så beaktas ej klagomål och städningen anses som godkänd. Därför är det bra om du som boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället.